Voortgang project Wijnhaven

De bouw van het Wijnhavenkwartier in Den Haag waar de Faculteiten Governance and Global Affairs en Geesteswetenschappen de 2e t/m 4e etage gaat huren is live te volgen via een webcam.

De ontmanteling en sloop van het interieur van het voormalige ministerie is nagenoeg afgerond evenals de asbestsanering.
Omdat er per 1 oktober 2014 overeenstemming is bereikt met de bezwaarmakers tegen de afgegeven bouwvergunning, kan nu ook met de sloop en asbestsanering van de buitengevels worden begonnen.
De besteksstukken voor de cascobouw zijn inmiddels door opdrachtgever Proper Stok (Heijmans), belegger Achmea en huurder Universiteit Leiden goedgekeurd zodat de afbouw van het betonskelet na afronding van de sloop onmiddellijk ter hand genomen kan worden.

Het definitief ontwerp van de interieurinrichting is nagenoeg afgerond. Alleen ten aanzien van de inrichting van de derde en vierde verdieping van de laagbouw, zijnde de kantoorverdiepingen waar de onderzoeksorganisatie en het faculteitsbureau zullen worden gehuisvest, dient nog definitief vastgesteld te worden door Stuurgroep en College van Bestuur. Hierbij wordt voorgesteld deze verdiepingen in te richten volgens het concept Flexibel Leren, Onderwijzen en Werken (“Het Nieuwe Werken”).

Ten aanzien van de inrichting van de begane grond, tweede en derde verdieping is de besteksvoorbereiding reeds opgepakt.
Vooralsnog gaat de universiteit ervan uit dat oplevering en ingebruikname van het Wijnhavencomplex in oktober 2016 gerealiseerd wordt.

De bouw van het Wijnhavenkwartier in Den Haag is live te volgen via een webcam.