Scriptieontbijt Master Financieel recht groot succes

Het Hazelhoff Centre for Financial Law organiseerde op woensdag 20 januari 2016 een scriptieontbijt voor studenten van de Master Financieel recht.

Scriptieontbijt

Op woensdag 20 januari 2016 vond het eerste scriptieontbijt plaats voor studenten van de master Financieel recht, georganiseerd door het Hazelhoff Centre for Financial Law. Het vinden van een goed en interessant onderwerp wordt door veel studenten als hindernis ervaren, mede omdat zij meestal nog maar een paar maanden hebben kunnen meedraaien in het rechtsgebied waarin zij hun scriptie zullen schrijven. Om die reden heeft het Hazelhoff Centre for Financial Law het scriptieontbijt geïntroduceerd, alwaar studenten in gesprek konden gaan met de hoogleraren, promovendi en docenten die werkzaam zijn binnen het Hazelhoff Centre.

Professor Haentjens begon het scriptieontbijt met een kort overzicht van het scriptietraject, waaronder de procedure, de termijnen, een uitleg van de scriptieopzet en een lijst met relevante onderwerpen. Ook werd kort aangestipt waaraan je een goede rechtsvraag kunt herkennen.

Na deze introductie was het aan de studenten. Allen hadden zich al verdiept in een relevant onderwerp en een veelheid aan onderwerpen passeerden de revue. Hierover gingen zij vervolgens in gesprek met de medewerkers van het Hazelhoff Centre for Financial Law, die hen tips gaven en door middel van voorbeelden lieten zien dat elk onderwerp weer vanuit meerdere invalshoeken kan worden belicht.

De eerste stap van de masterscriptie is met dit scriptieontbijt gezet. Nu zullen de studenten hun scriptieonderwerpen uitwerken in een eerste opzet, die als basis zal dienen voor dit sluitstuk van de master Financieel recht.