Dr Laura Van Broekhoven nieuwe directeur Pitt Rivers Museum in Oxford

Museum is een van de belangrijkste volkenkundige musea ter wereld

Dr. Laura N.K. Van Broekhoven, Hoofd Conservator van Tropenmuseum, Afrika Museum en Museum Volkenkunde en Assistant Professor bij de Faculteit Archeologie in Leiden wordt per 1 Maart 2016 directeur van het Pitt Rivers Museum. Zij volgt Professor Mike O’Hanlon op die in september met pensioen gaat.

Pitt Rivers Museum is onderdeel van de Universiteit van Oxford. Het museum beheert een collectie van circa 300.000 objecten, en ontvangt jaarlijks 400.000 bezoekers.

Dr Van Broekhoven: "“Ik ervaar het als een voorrecht deel uit te gaan maken van het Pitt Rivers Museum. Naast het feit dat het in ons vakgebied een van de meest geliefde en bekende musea ter wereld is, is het ingebed in een van ’s werelds beste universiteiten en werkt er een inspirerend team aan mensen. Ik kijk er naar uit om in Oxford te beginnen."