Voortgang project Wijnhaven

De ontmanteling en sloop van het Wijnhavencomplex is in volle gang.

Nadat de binneninrichting van de laagbouwverdiepingen aan de Schedeldoekshaven en Lage Zand was verwijderd, kon worden begonnen met het verwijderen van de gevels. Vervolgens worden de gevel-vloerranden met een enorme betonzaag afgesneden zodat de nieuwe gevel op de juiste plek gemonteerd kan worden.

De ontmantelde verdiepingen bieden thans een troosteloze aanblik en het moeilijk voorstelbaar dat hier over anderhalf jaar duizenden studenten en medewerkers van de Faculteit Governance and Global Affairs zullen studeren en werken.

Nadat de laagbouw is afgerond zal begonnen worden met de hoogbouwtoren aan de Turfmarktzijde, alwaar de Universiteit ook drie verdiepingen in gebruik zal nemen. Min of meer tezelfdertijd zal gestart worden met het heiwerk voor de nieuwe entree en de beide grote auditoria op de hoek van de Turfmarkt en het Lage Zand.

Zie hier voor een foto-impressie van de sloop van Wijnhaven.

Zie ook eerdere informatie over de voortgang werkzaamheden