Freya Baetens opgenomen in de lijst van SCIA Arbiters

De South China International Economic and Trade Arbitration Commission (ook bekend als het Shenzhen Court of International Arbitration, of "SCIA") is één van de belangrijkste international arbitrage-instituties in China, opgericht in 1983. Het heeft als doel geschillen te beslechten met betrekking tot contracten en andere eigendomsrechten, tussen individuen, juridische entiteiten en instellingen in China en daarbuiten.

Tijdens de voorbije dertig jaar, groeide het SCIA uit tot een vooraanstaand platform voor international geschillenbeslechting in de Aziatisch-Pacifieke regio, gebaseerd op de beginselen van “Onafhankelijkheid, Onpartijdigheid en Innovatie”. Ongeveer 40% van de SCIA panelarbiters zijn van niet-Chinese nationaliteit en komen uit meer dan vijftig landen.

Op 1 december 2015, keurde de SCIA Raad formeel de opname van Freya Baetens goed op de lijst van het SCIA Panel van Arbiters.

Voor meer informatie over het SCIA, het Panel van Arbiters, de Arbitrageregels en de SCIA Gedragscode voor Arbiters, zie www.scia.com.cn.