Haagsche Nieuws Academie: Geopolitiek

Op 12 oktober 2015 is de tweede masterclass van de Haagsche Nieuws Academie (HNA) gestart. Hoogleraar Rob de Wijk gaat in deze tweede HNA-serie in op het onderwerp 'internationale strijd om macht'.

Hoogleraar Rob de Wijk behandelt in drie avonden verschillende aspecten van geopolitiek. De masterclass richt zich op de plannen van Poetin, de opkomende Chinezen, de machtsstrijd in het Midden-Oosten en de vraag of het Westen in het verval is.

Rob de Wijk is verbonden aan Universiteit Leiden - Campus Den Haag en directeur van het Haags Centrum voor Strategische Studies. De Wijk is dé expert op het gebied van internationale betrekkingen.

Data en inschrijven

• 12 oktober, module 1: Macht en machtspolitiek: Rusland en China
  • 26 oktober, module 2: De Arabische opstanden en de spagaat van het westen
  • 2 november, module 3: De onmacht van het westen.

De Masterclass is uitverkocht, de reservelijst is nog wel open.

Haagsche Nieuws Academie

De Haagsche Nieuws Academie is een initiatief van Universiteit Leiden – Campus Den Haag en Haagsch College. De HNA-masterclass sluit aan bij actuele maatschappelijke vraagstukken die het nieuws beheersen. Het is dé manier om op een luchtige manier wetenschappelijke verdieping aan te brengen in het dagelijkse werk.