Welmoet Boender nieuwe medewerker bij het Leiden Islam Outreach Programme

Begin deze maand maakte Dr. Welmoet Boender de overstap van de Universiteit Utrecht naar de Leidse Universiteit. Zij gaat als docent Islam aan de slag bij het Leiden Islam Outreach Programme.

Het LUCSoR is voor haar geen onbekende omgeving. Welmoet Boender studeerde Islamologie in Leiden toen deze ‘bovenbouwstudie’ net was opgericht. Daarnaast studeerde zij antropologie en Indonesisch in Leiden. Ook was zij de eerste Leidse AIO bij het befaamde ISIM (International Institute for the Study of Islam). Prof. Dr. P.S. van Koningsveld was de promotor van haar proefschrift over imams in Nederland dat zij in 2007 verdedigde. Bij het Leiden Islam Outreach Programme zal zij haar eerdere ervaringen als stafmedewerker bij het Kenniscentrum Religie en Ontwikkeling en als universitair docent Islam en Religiewetenschap inzetten, alsook haar expertise op het gebied van Islam en moslims in Nederland en West-Europa. Zie voor haar publicaties en onderzoeksterreinen haar profiel.