Lezing 'What is the role of the European Union in the world?' door Federica Mogherini

Donderdag 16 april jl. verwelkomde Campus Den Haag een belangrijke gast. De Italiaanse Federica Mogherini, Hoge Vertegenwoordiger van de Europese Commissie op het gebied van Buitenlandse Zaken en Veiligheidsbeleid bezocht Den Haag.

Zij participeerde in de ‘Global Conference on Cyber Space’ en hield na afloop een lezing voor studenten, medewerkers en andere geïnteresseerden over de rol van de Europese Unie in de wereld. Ze sprak voor een volle zaal onder meer over de actuele immigrantenproblematiek en de illusie van een ‘Fort Europa’.

Het Jean Monnet Center of Excellence van de Universiteit Leiden in samenwerking met de Cyber Security Academy en de vertegenwoordiging van de Europese Commissie in Nederland organisereerden de lezing.

Federica Mogherini

Federica Mogherini is de Hoge Vertegenwoordiger van de Europese Unie op het gebied van Buitenlandse Zaken en Veiligheidsbeleid. Zij is verantwoordelijk voor de coördinatie van alle commissieleden die zich richten op externe relaties. Tevens is zij vicepresident van de Commissie Juncker en hoofd van de afdeling die zich richt op een gemeenschappelijke aanpak van de EU binnen het wereldtoneel. In haar lezing zal zij zich richten op de rol van de Europese Unie in de wereld. Na deze lezing is er gelegenheid tot het stellen van vragen. Mevrouw Ingrid van Engelshoven, wethouder van de gemeente Den Haag, zal de bijeenkomst afsluiten.