Fotoverslag van de Cyber Security Week

Op 16 en 17 april vond in het World Forum in Den Haag de Global Conference on CyberSpace 2015 plaats. In de week van deze conferentie vonden in Den Haag tal van flankerende activiteiten plaats. Zo organiseerden de Universiteit Leiden, de TU Delft en De Haagse Hogeschool vanuit hun samenwerking in de Cyber Security Academy (CSA) diverse activiteiten, waaronder een lezing van Frederica Mogherini.

Een ontmoeting met Frederica Mogherini

Donderdag 16 april jl. verwelkomde Campus Den Haag een belangrijke gast. De Italiaanse Federica Mogherini, Hoge Vertegenwoordiger van de Europese Commissie op het gebied van Buitenlandse Zaken en Veiligheidsbeleid bezocht Den Haag.

Zij participeerde in de ‘Global Conference on CyberSpace’ en hield na afloop een lezing voor studenten, medewerkers en andere geïnteresseerden over de rol van de Europese Unie in de wereld. Ze sprak voor een volle zaal onder meer over de actuele immigrantenproblematiek en de illusie van een ‘Fort Europa’.

Global Conference on CyberSpace

De Global Conference on CyberSpace ging over uitdagingen, kansen en risico’s van verdergaande digitalisering. Regeringen, internationale bedrijven en organisaties kwamen bijeen met als doel de internationale samenwerking op het gebied van internet te verbeteren en een verantwoord gebruik ervan te stimuleren.

Fotoverslag

Wethouder Van Engelshoven bij lezing Mogherini
De Italiaanse Federica Mogherini, Hoge Vertegenwoordiger van de Europese Commissie op het gebied van Buitenlandse Zaken en Veiligheidsbeleid gaf een lezing over de rol van de Europese Unie in de wereld
CSA directeur prof.dr. Jan van den Berg gaf een lezing aan World Class studenten over Cyber Security Challenges