Lodewijk Woltjer Lecture Award voor Ewine van Dishoeck

De Lodewijk Woltjer Lecture Award 2015 is toegekend aan de Leidse sterrenkundige prof.dr. E.F. van Dishoeck. De Award wordt uitgereikt aan wetenschappers die een uitzonderlijke prestatie op hun vakgebied hebben geleverd. De prijs houdt in dat Van Dishoeck de Woltjer-lezing voor de European Astronomical Society mag houden

Moleculaire astrofysica

Ewine van Dishoeck ontvangt de 2015 Lodewijk Woltjer Lecture Award voor haar excellente werk in de moleculaire astrofysica, in het bijzonder het vormingsproces van sterren en planeten.

EAS

De European Astronomical Society (EAS) promoot de astronomie in Europa en bevordert de samenwerking tussen (groot-)Europese onderzoeksinstituten op dit gebied. Lodewijk Woltjer is een befaamd astronoom. Hij studeerde aan de Universiteit Leiden onder de beroemde sterrenkundige Jan Oort.

Zie ook