Grote NWO-subsidie voor het Leiden University Centre for the Arts in Society

Vanuit het Graduate Programme van de NWO ontvangt het Leiden University Centre for the Arts in Society (LUCAS) maximaal €850.000 voor het aanstellen van nieuwe promovendi.

Op de vier terreinen van religie, politiek, recht en technologie gaan jonge wetenschappers bijdragen aan het LUCAS-onderzoeksprogramma The Arts in Society, dat onderzoekt hoe kunst, literatuur en film een rol spelen in maatschappelijke structuren, ontwikkelingen en debatten van de klassieke oudheid tot nu.

Diversiteit

LUCAS verenigt onderzoekers op de wetenschapsgebieden rond kunst, literatuur, cultuur, boek en film in Europa, Latijns-Amerika en Afrika. De toekenning vanuit het NWO Graduate Programme is een belangrijke bevestiging dat de diversiteit die LUCAS kenmerkt, gemeenschappelijke onderzoeksperspectieven kan opleveren.

Over het Graduate Programme

Binnen het Graduate Programme van NWO kunnen onderzoeksscholen en Graduate Schools financiering aanvragen. In totaal hebben zestien scholen financiering aangevraagd. Daarvan ontvangen nu elf scholen een bedrag van 850.000 euro voor de aanstelling van vier promovendi. Met de financiering kunnen de Graduate Schools hun onderwijs- en onderzoeksprogramma's voor de ontwikkeling van jong wetenschappelijk talent verder versterken.