Jeroen ten Voorde benoemd tot bijzonder hoogleraar strafrechtsfilosofie in Groningen

Met ingang van 1 februari is mr. dr. Jeroen ten Voorde, universitair hoofddocent straf- en strafprocesrecht in Leiden, benoemd tot hoogleraar strafrechtsfilosofie aan de Rijksuniversiteit Groningen vanwege de Stichting Bijzondere Leerstoel Leo Polak.

Jeroen ten Voorde zal in Groningen onderwijs en onderzoek verzorgen op het terrein van de strafrechtsfilosofie waarbij het gedachtengoed van Leo Polak – filosoof en tot in de Tweede Wereldoorlog verbonden aan de Rijksuniversiteit Groningen – het uitgangspunt vormt. Daarnaast blijft Jeroen ten Voorde aan onze faculteit verbonden als universitair hoofddocent straf- en strafprocesrecht.