Filmpitch Lotte van Dillen: Een kwestie van smaak

Een kwestie van smaak. Zo heet de pitch van Lotte van Dillen en Reine van der Wal voor de filmwedstrijd van NWO Bessensap 2013. De vijf meest gekozen pitches mogen een film maken met NWO-geld voor een professionele filmploeg. 'Like' jouw favoriete pitches uiterlijk vrijdag 23 maart 2013.

Smaaktesten

Lunchen achter je pc en ’s avonds een pizza voor de tv: tegenwoordig vinden we het heel gewoon om onze maaltijden te combineren met andere activiteiten. Tegelijkertijd is ons eten en drinken steeds zoeter, zouter en vetter geworden. Van Dillen vermoedt dat dit geen toeval is en onderzoekt dit door middel van verschillende smaaktesten en proefopstellingen.

Afleiding

Lotte is docent bij Sociale psychologie en de master Economic and Consumer Psychology, Reine is oud-studente. 'We willen laten zien dat afleiding tijdens het eten je smaak & consumptie beïnvloedt.'