Met de iPad van planeet naar planeet

Mede met geld uit de Spinozapremie van de Leidse sterrenkundige Marijn Franx is er een iPad-spel over astronomie voor kinderen ontwikkeld. ‘Planetenreis’ is een educatieve game die je meevoert op een spannende ontdekkingsreis langs de planeten in ons zonnestelsel.

Het spel laat je van alles ontdekken over de acht steen- en gasplaneten, over de maan én over dwergplaneet Pluto. Met je eigen raket vlieg je van planeet naar planeet om daar spullen te verzamelen die je nodig hebt om opdrachten uit te voeren. Daarbij moet je rekening houden met de omstandigheden op de planeet waarop je bent geland. Wat doe je bijvoorbeeld als je raket als een ballon dreigt weg te zweven doordat er maar weinig zwaartekracht is?

89 cent

Planetenreis is ontwikkeld in opdracht van Nederlandse Onderzoeksschool voor Astronomie en Uitgeverij Moon. Te downloaden op iTunes voor 89 eurocent.

Spinozapremie

Marijn Franx kreeg in 2010 een Spinozapremie, de belangrijkste Nederlandse prijs voor onderzoekers.