Masterstudent Physics, Evert van Nieuwenburg, gaat ruim 25 Nobelprijswinnaars ontmoeten!

Samen met ruim vijfhonderd andere jonge wetenschappers uit de hele wereld ontmoet Evert tussen 1 en 6 juli 2012 vijfentwintig winnaars van de Nobelprijs voor de natuurkunde. Op het programma staan lezingen van de Nobelprijswinnaars, plenaire discussies, thematische workshops en diverse sociale evenementen.

Twee studenten, waaronder Evert, zeven promovendi en een postdoc ontmoeten begin juli meer dan vijfentwintig Nobelprijswinnaars tijdens de 62e Ontmoetingsdagen met Nobelprijswinnaars. De 62e editie van de Lindau Ontmoetingsdagen staat in het teken van de natuurkunde.

Lindau Ontmoetingsdagen met Nobelprijswinnaars

De Lindau Ontmoetingsdagen hebben als doel het overdragen van kennis tussen generaties wetenschappers, het versterken van internationale netwerken en het inspireren van zowel jonge wetenschappers als Nobelprijswinnaars. Afwisselend staan de vakgebieden chemie, natuurkunde en geneeskunde / fysiologie centraal. Elke vijf jaar is er een interdisciplinaire ronde. In 2004 is gestart met een tweejaarlijkse ontmoeting in de economische wetenschappen. De Raad voor de Lindau Ontmoetingsdagen met Nobelprijswinnaars organiseert de dagen sinds 1951. De KNAW participeert sinds 2008.