Ewine van Dishoeck wordt Faculteitshoogleraar

Professor Ewine van Dishoeck is met ingang van 1 april 2012 door het College van Bestuur en het Faculteitsbestuur benoemd tot Faculteitshoogleraar van de Universiteit Leiden. Als Faculteitshoogleraar is Ewine werkzaam bij de Sterrewacht Leiden en behoort zij tot de absolute top van haar vakgebied; Molecular Astrophysics.

Faculteitshoogleraar

Het College van Bestuur van de Universiteit Leiden biedt faculteiten ruimte om in zeer uitzonderlijke gevallen excellente kandidaten voor te dragen voor benoeming tot Faculteitshoogleraar. Zij behoren tot de absolute top van hun vakgebied, dit blijkt uit bijzondere verdiensten, zichtbaar uit toonaangevende externe blijken van waardering (Spinoza, Advanced ERC Grant en internationale prijzen), een discipline overstijgende visie en uitstraling en een vooraanstaande reputatie. Een Faculteitshoogleraar wordt benoemd door het College van Bestuur, is werkzaam voor een van de instituten van de universiteit en levert een belangrijke blijvende bijdrage aan het vakgebied.