Verslag Midzomernachtfestival in de Hortus

Het Midzomernachtfestival is dit jaar druk bezocht. Er zijn 750 bezoekers op af gekomen ten opzichte van 500 bezoekers in de voorgaande jaren. I love Leiden deed verslag.

De langste dag van het jaar ging met een sprookjesachtige schemering over in de kortste nacht van het jaar. Tijd voor het traditionele sfeervolle Midzomernachtfeest! Een avondvullend programma luidde een zwoele zomer in.
Bekijk hier de fotoreportage

Een groot en uniek project van Fields of Wonder was het Open lucht hotel. Na het Midzomernachtfeest konden bezoekers blijven slapen onder de blote hemel. Er waren 50 bedden gereserveerd.

Toneelstuk van biologiestudenten

“Verder ga ik niet.” zegt Haan. “Hoeft ook niet.” zegt Vos, “We zijn in het bos.”

Dat bos is de Hortus Botanicus waar deze zomer tijdens de midzomernacht een groep studenten van studieverenigingen van de Leidse faculteit Wiskunde en Natuurwetenschappen onder de naam “Artemis” de eenakter “De Jacht” (oorspronkelijk Vossejacht) van Slawomir Mrozek twee keer heeft opgevoerd.

“Het principe van de jacht voor iedereen is uiteraard juist en rechtvaardig. Er is niet de minste reden waarom de een wel zou jagen en de ander niet.” Dat blijft niet zonder gevolgen……