Galileo Masters Regional Prize

De drie studenten namen aan de competitie deel met een businessplan dat ze ontwikkelden tijdens een cursus ondernemen. Ze ontwierpen een succesvol en goedkoop systeem om slachtoffers van sneeuwlawines onder de sneeuw te lokaliseren. De huidige navigatietechniek voor satellieten biedt de benodigde accuratesse voor zo’n systeem en het European Galileo System dat in ontwikkeling is, verhoogt die accuratesse nog meer.

SnowMate Alpine Assistant

Het businessplan voor de 'SnowMate Alpine Assistant’ gaat echter nog een stapje verder. De oplossing die Marges, Jeliazkov en Valouras aandragen heeft ook een aantal pretfuncties. Het apparaat dat gebruikmaakt van het volledige potentieel van moderne Global Navigation Satellite Systems (GNSS), kan ook wintersporters van interessante informatie over hun tochten voorzien, zoals gemiddelde snelheid, afgelegde afstand en hoogte.

De jury beoordeelde bijna 300 complete businessplannen voor de Galileo Masters competitie en koos het SnowMate businessplan als regiowinnaar voor Zuid-Holland, de enige Nederlandse regio die meedeed, tijdens een ceremonie op 21 oktober in München.