Studente Nienke van der Marel wint prijs voor beste bachelorpresentatie

Tijdens het symposium Fysica 2009 van de Nederlandse Natuurkundige Vereniging (NNV) op 24 april heeft de Leidse natuur- en sterrenkundestudent Nienke van der Marel uit handen van de voorzitter van de Nederlandse Natuurkunde Vereniging de prijs voor beste bachelorpresentatie natuurkunde ontvangen.

Van de Marel werd geprezen voor de heldere wijze waarop ze haar onderzoek aan de infrarode spectroscopie van interstellair ijs wist te presenteren.

Bachelorprojectwedstrijd

De Bachelorprojectwedstrijd voor natuurkunde- en sterrenkundestudenten werd voor het eerst georganiseerd in 2007. In deze wedstrijd strijden studenten die hun bacheloronderzoek hebben afgerond om de eerste plaats wat betreft schriftelijke en mondelinge presentatiecapaciteiten. Per studievereniging wordt er een bachelorscriptie geselecteerd die naar een nationale jury wordt doorgestuurd. De jury kiest drie kandidaten uit die op het NNV-symposium Fysica hun onderzoek mogen komen presenteren. De beste spreker wint een tegoedbon voor een studiereis of deelname aan de jaarlijkse conferentie van de International Association of Physics Students ter waarde van € 500.