Edwin van der Heide wordt gastprofessor aan de TU Berlin

Edwin van der Heide, werkzaam bij de Master Media Technology, wordt Edgard Varèse gastprofessor aan de TU Berlin. Dit gastprofessorschap is opgezet in 2000 als een samenwerking van de Duitse Academische uitwisselingsorganisatie (DAAD) en de TU Berlin.

De gastprofessor draagt bij in de vorm van lesgeven, kritische reflectie op huidige ontwikkelingen binnen Mediatechnologie en de Elektronische Kunst en de uitwisseling van kennis tussen de Universiteit Leiden en de TU Berlin. Eind mei start Edwin van der Heide als gastprofessor en hij zal tot half augustus zijn tijd doorbrengen zowel bij het LIACS in Leiden als bij de TU Berlijn.

Edgard Varese gastprofessorschap

Het “Edgard Varese gastprofessorschap aan de Technische Universität zu Berlin bestaat sinds de zomer van 2000. Het wordt gefinancierd door de German Academic Exchange Service (DAAD) om het geven en volgen van onderwijs te internationaliseren.
Het gastprofessorschap dient ter bevordering van het geven van onderwijs, communiceert en bekritiseert vraagstukken over nieuwe ontwikkelingen van interactie tussen Media Technology en kunst, tussen studio en elektronische muziek.

Edwin van der Heide gaat o.a. voor de TU Berlin internationale evenementen organiseren om internationale contacten te leggen tussen elektronische instituten en gerelateerde organisaties. Daarnaast gaat hij samenwerkingsverbanden opzetten met artiesten uit Berlijn en gasten uit het ‘Berlin artists programme’.