Universiteit Leiden

nl en

Niels van de Ven

Docent

Naam
Drs. N.J.C. van de Ven
Telefoon
+31 71 527 8803
E-mail
n.j.c.van.de.ven@law.leidenuniv.nl

Niels van de Ven is sinds februari 2007 werkzaam als docent Marketing en Strategie bij de afdeling Bedrijfswetenschappen. Van de Ven (1977) studeerde bedrijfseconomie met de specialisatie Marketing aan de Tilburg University.

Meer informatie over Niels van de Ven

Van de Ven is de onderwijscoördinator van de afdeling Bedrijfswetenschappen. Niels is bijzonder geïnteresseerd in het verbeteren van de kwaliteit van onderwijs en is binnen de afdeling verantwoordelijk voor:

  • Ontwikkelen van de curricula;
  • Vakontwikkeling;
  • Kwaliteitszorg van het programma;
  • Het plannen en bewaken van alle te organiseren taken ten behoeve van het programma;
  • Het continue onderhouden van contacten met studenten en docenten gedurende de looptijd van het programma;
  • Het organiseren van tentamens en het verwerken van evaluaties van het programma;
  • Prestatieafspraken onderwijs;
  • Begeleiden en ondersteunen van de docenten;
  • Communicatie en werving en andere onderwijsmarketing.

Daarnaast verzorgt hij de vakken Marketing Management en Strategic Management and Leadership als onderdeel van de afstudeerrichting Recht - Entrerpeneurship and Management en de minor Bedrijfswetenschappen. En het vak Online Marketing binnen het Leiden University College the Hague. Ook begeleidt hij scribenten op het gebied van de raakvlakken tussen recht en marketing.

Niels zijn onderzoek focust zich momenteel op zijn dissertatie met als werktitel ‘¬Carefully Selecting an Accountant – A Contribution to the Firm Performance of Small and Medium Enterprises’. Hierin tracht hij te onderzoeken welke selectiecriteria MKB-ondernemingen gebruiken bij het selecteren van een accountantskantoor en te kijken welke invloed dit accountantskantoor heeft op de prestaties van de MKB-onderneming.

Van de Ven richt zich met name op de markt voor professionele dienstverlening, en buigt zich hier over vraagstukken rondom waardecreatie (strategie en marketing) en het genereren van omzet (i.e. het verzilveren van klantwaarde).

In 2010 nam hij deel aan een Entrepreneurship Colloquium van de Harvard Business School in Barcelona, en in 2014 an een Entrepreneurship Colloquium van de Harvard Business School in Brussel.

Docent

  • Faculteit Rechtsgeleerdheid
  • Instituut Fiscale en Economische vakken
  • Bedrijfswetenschappen

Werkadres

Kamerlingh Onnes Gebouw
Steenschuur 25
2311 ES Leiden
Kamernummer B 3.07

Contact

Buitenpromovendus

  • Faculteit Rechtsgeleerdheid
  • Instituut Fiscale en Economische vakken
  • Bedrijfswetenschappen

Werkadres

Kamerlingh Onnes Gebouw
Steenschuur 25
2311 ES Leiden
Kamernummer B 3.07

Contact

  • Hogeschool NIFA Scriptiebeoordelaar

Deze website maakt gebruik van cookies. Meer informatie