Universiteit Leiden Universiteit Leiden

Nederlands English

Niels van de Ven

Docent

Naam Drs. N.J.C. van de Ven
Telefoon +31 71 527 8803
E-mail n.j.c.van.de.ven@law.leidenuniv.nl

Niels van de Ven is sinds februari 2007 werkzaam als docent Marketing en Strategie bij de afdeling Bedrijfswetenschappen van de Faculteit der Rechtsgeleerdheid. Van de Ven (1977) studeerde bedrijfseconomie met de specialisatie Marketing aan de Tilburg University.

Meer informatie Niels van de Ven

Niels van de Ven is sinds februari 2007 werkzaam als docent Marketing en Strategie bij de afdeling Bedrijfswetenschappen van de Faculteit der Rechtsgeleerdheid. Van de Ven (1977) studeerde bedrijfseconomie met de specialisatie Marketing aan de Tilburg University.

Van de Ven verzorgt de vakken Marketing Management en Strategic Management als onderdeel van de afstudeerrichting Recht en Bedrijfswetenschappen en de minor Bedrijfswetenschappen. Daarnaast begeleidt hij scribenten op het gebied van legal entrepreneurship.

Niels zijn onderzoek focust zich momenteel op zijn dissertatie met als werktitel ‘Customer-Orientation and Business Model Development in the Professional Services Industry’. Hierin tracht hij het business model van de Professional Service Firm te doorgronden en  aanbevelingen te doen gebaseerd op de wensen en behoeften van de B2B cliënten om zo de uitdagingen van het heden en de toekomst beter het hoofd te bieden. 

Van de Ven richt zich met name op de markt voor professionele dienstverlening, en buigt zich hier over vraagstukken rondom waardecreatie (strategie en marketing) en het genereren van omzet (i.e. het verzilveren van klantwaarde).

In 2010 nam hij deel aan een Entrepreneurship Colloquium van de Harvard Business School in Barcelona, en in 2014 an een Entrepreneurship Colloquium van de Harvard Business School in Brussel.

 

Geen relevante nevenwerkzaamheden