Universiteit Leiden

nl en

Marloes van Moort

Promovendus

Naam
M.L. van Moort MSc
Telefoon
+31 71 527 3667
E-mail
m.l.van.moort@fsw.leidenuniv.nl

Kort CV

Marloes van Moort is sinds oktober 2015 promovenda bij de programmagroep Onderwijswetenschappen aan de Universiteit Leiden. Onder begeleiding van Prof. Dr. Paul van den Broek en Dr. Arnout Koornneef doet zij onderzoek naar cognitieve processen die een rol spelen bij begrijpend lezen. Zij is met name geïnteresseerd inde cognitieve processen die een rol spelen bij het monitoren van begrip tijdens het lezen en de onderliggende neurale processen. Ze onderzoekt dit met behulp van verschillende onderzoeksmethoden, zoals gedragsstudies, eyetracking en functional magnetic resonance imaging (fMRI). Marloes verzorgt ook onderwijs in verschillende bachelor- en mastercursussen en is lid van bestuur van het PhD Platform van de Faculteit der Sociale Wetenschappen.

Werkdagen: maandag t/m vrijdag

CV Marloes van Moort (2018)

Registratie

BROK-registratie (Basiscursus regelgeving en organisatie voor klinisch onderzoekers)

Beurzen

2017 - Designing digital tools for an educational setting . Grassroots grant for innovation in education (in collaboration with Arnout Koornneef) – Faculty of Social Sciences, Universiteit Leiden
2017 - Student Travel Award for presenting a paper at the Annual Meeting of the Society for Text and Discourse in Philadelphia, USA.

Relevante links

Promotor

Prof. dr. P.W. van den Broek
Dr. A.W. Koornneef (co-promotor)

 

Zie Engelstalig profiel Marloes van Moort

Promovendus

  • Faculteit der Sociale Wetenschappen
  • Instituut Pedagogische Wetenschappen
  • Onderwijswetenschappen

Werkadres

Pieter de la Court
Wassenaarseweg 52
2333 AK Leiden
Kamernummer 4A45

Contact

  • Moort M.L. van, Koornneef A. & Broek P.W. van den (2018), Validation: Knowledge- and Text-Based Monitoring During Reading., Discourse Processes 55(5-6): 480-496.'refereed' artikel in een tijdschrift
  • Van Moort M.L., Jolles D., Koornneef A. & Van den Broek P. (2018), Neural correlates of integration during reading: influence of context information and background knowledge on integration processes and subsequent memory.. 25th Annual Meeting of the Scientific Society for the Study of Reading 18 7 2018-21 7 2018 [conferentie poster].overig
  • Van Moort M.L., Jolles D., Koornneef A. & Van den Broek P. (2018), Validating What You Know and What You Just Read: Neural Correlates of Knowledge-based and Text-based Monitoring During Reading.. 28th Annual Meeting of the Society for Text and Discourse 17 7 2018-19 7 2018 [conferentie poster].overig
  • Van Moort M.L., Jolles D., Koornneef A. & Van den Broek P. (2018), Validation: Knowledge- and Text-based Monitoring during Reading.. International Meeting of the Psychonomic Society 10 5 2018-12 5 2018 [conferentie poster].overig
  • Van Moort M.L., Jolles. D., Koornneef A. & Van den Broek P. (2018), Validation: Knowledge- and Text-based Monitoring during Reading.. International Meeting of the Psychonomic Society 11 5 2018-13 5 2018 [conferentie poster].overig
  • Van Moort M.L., Jolles D., Koornneef A. & Van den Broek P. (2018), What you read vs. what you know: Neural correlates of text-based and knowledge-based monitoring during reading. 8th International Summer School on Literacy Research (25/08/2018-30/08/2018, Egmond aan Zee).'refereed' congresbijdrage
  • Van Moort M.L., Koornneef A.W. & Van den Broek P.W. (2017), Processing of Inconsistencies with prior text and background knowledge during reading. 27th Annual Meeting of the Society for Text and Discourse, Philadelphia.'refereed' congresbijdrage
  • Van Moort M.L., Koornneef A. & Van den Broek P. (2017), Validation: Knowledge- and text-based monitoring during reading., Winter conference of the Nederlandse Vereniging voor Psychonomie (NVP), Egmond aan Zee. Winter conference of the Nederlandse Vereniging voor Psychonomie (NVP) 14 12 2017-16 12 2017 [conferentie poster].overig
  • Murphy P., Van Moort M.L. & Nieuwenhuis S.T. (2016), The pupillary orienting response predicts adaptive behavioral adjustment after errors, PLoS ONE 11(3): e0151763.'refereed' artikel in een tijdschrift

Geen relevante nevenwerkzaamheden

Deze website maakt gebruik van cookies. Meer informatie