Universiteit Leiden

nl en

Katrien van de Vijfeijken

Universitair docent

Naam
Dr. C.H.J.A.M. van de Vijfeijken
Telefoon
+31 71 527 3447
E-mail
vijfeijken@fsw.leidenuniv.nl

Kort CV

Dr. Katrien van de Vijfeijken studeerde orthopedagogiek in Leiden (1983) en is vanaf 1984 werkzaam bij de programmagroep Neuropedagogiek en ontwikkelingstoornissen - waar orthopedagogiek onderdeel van is - als universitair docent. Binnen de programmagroep is zij werkzaam bij het Ambulatorium dat sinds 2017 onderdeel is van het LUBEC, de hulpverleningsafdeling van de Faculteit Sociale Wetenschappen. Naast de patiëntenzorg is zij als chef de Clinique verantwoordelijk voor de dagelijkse gang van zaken.

Ze is volgens de wet BIG geregistreerd als klinisch psycholoog en psychotherapeut, gespecialiseerd in (cognitieve) gedragstherapie. Als directeur/hoofdopleider van de opleiding tot Orthopedagoog Generalist (PDBO Randstad) en als hoofdopleider (plv) van de GZ-opleiding kind en jeugd van de RINO Leiden/Rotterdam combineert ze opleiding, onderwijs, klinisch werk  en management. Daarnaast is zij docent en supervisor in de opleiding tot Klinisch Psycholoog en Psychotherapeut.

 

Zie Engelstalig profiel Katrien van de Vijfeijken

Universitair docent

  • Faculteit der Sociale Wetenschappen
  • Instituut Pedagogische Wetenschappen
  • Neuropedagogiek en ontwikk. stoornissen

Werkadres

Pieter de la Court
Wassenaarseweg 52
2333 AK Leiden
Kamernummer 4C-02

Contact

  • Sleeboom I., Vijfeijken C.H.J.A.M. van de & Hellendoorn J. (2010), Gesprekken met kinderen. Amsterdam: Boom.boek
  • Berckelaer-Onnes I.A. van & Vijfeijken C.H.J.A.M. van de (2002), " Verbeelding" zonder beeldcommunicatie, Kinder- en Jeugd Psychotherapie 29(2): 46-57.'refereed' artikel in een tijdschrift
  • Vijfeijken C.H.J.A.M. van de (2 oktober 2001), De menstekening als screeninginstrument voor de cognitieve ontwikkeling en sociaal-emotionele problematiek (Dissertatie). Leiden: K. van de Vijfeijken. Promotor(en) en Copromotor(en):Berckelaer-Onnes I.A. van.dissertatie
  • Vijfeijken C.H.J.A.M. van de (18 mei 2001), De menstekening als screeningsinstrument voor de cognitieve ontwikkeling en sociaal-emotionele problematiek (Lezing). Ede Wageningen.overig
  • Vedder P.H., Vijfeijken C.H.J.A.M. van de & Kook H. (2000), Borrowing Norms for the Human Figure Drawing Test: how to validate this practice?, Scandinavian Journal of Educational Research 44(4): 393-404.'refereed' artikel in een tijdschrift
  • Vijfeijken C.H.J.A.M. van de & Vedder P.H. (2000), De cultuurgevoeligheid van de mens-teken-test, Pedagogische Studiën 77(3): 166-173.'refereed' artikel in een tijdschrift
  • Vedder P.H., Vijfeijken C.H.J.A.M. van de & Kook H. (2000), Die Menschzeichnung als Test auf Curacao - Zur Erfassung kognitiver Entwicklung in unterschiedlichen Kulturen, Zeitschrift fur internationale Erziehungs- und sozialwissenschaftliche Forschung (ZiesF) 15(2): 323-338.'refereed' artikel in een tijdschrift
  • Vedder P.H., Vijfeijken C.H.J.A.M. van de & Kook H. (1997), De menstekening als test op Curaçao.. Amsterdam: Gemeentelijk Pedologisch Instituut.rapport
  • Vijfeijken C.H.J.A.M. van de, Vedder P.H. & Kook H. (1997), Menstekening en cognitieve ontwikkeling op Curaçao, Pedagogiek 13: 262-274.'refereed' artikel in een tijdschrift
  • FgzPth accrediteren postmaster-onderwijs klinisch (neuro) psychologen
  • NVO college van Beroep
  • rechtbank Amsterdam Zitting in tuchtcollege 1e aanleg Psychotherapeut
  • Rechtbank Amsterdam Zitting in tuchtcollege 1ste aanleg GZ psycholoog.
  • RINO Leiden/Rotterdam, PDBO Randstad Docent/supervisor postmaster-opleidingen (GZ, KP, psychotherapie, OG)
Deze website maakt gebruik van cookies.  Meer informatie.