Universiteit Leiden

nl en

Jochanan Veerbeek

Universitair docent

Naam
Dr. J. Veerbeek
Telefoon
+31 71 527 3399
E-mail
j.veerbeek@fsw.leidenuniv.nl
ORCID iD
0000-0001-9280-9066

Jochanan Veerbeek is universitair docent bij het Instituut Pedagogische Wetenschappen van de Universiteit Leiden. Het onderzoek van Jochanan Veerbeek is gefocust op proces georiënteerd testen, waarbij de cognitieve processen en strategieën die een kind gebruikt tijdens het oplossen van een taak in kaart worden gebracht.

Meer informatie over Jochanan Veerbeek

Kort CV

Jochanan Veerbeek studeerde aan de Universiteit Leiden, waar hij eerst Psychologie (2009-2012) en vervolgens de master Child and Adolescent Psychology (2012-2014) volgde. Na het behalen van zijn masterdiploma, werkte hij bij het Feuerstein Centrum Nederland/Cordaan (2014-2019) met kinderen met leer- en ontwikkelingsmoeilijkheden.

Daarnaast werkte hij als docent bij de Universiteit Leiden bij Ontwikkelings- & Onderwijspsychologie (2014-2018). Hij promoveerde in 2019 aan de Universiteit Leiden met zijn dissertatie “Hidden Treasures: Uncovering task solving processes in dynamic testing”.

Onderzoek

Het onderzoek van Jochanan Veerbeek is gefocust op proces georiënteerd testen, waarbij de cognitieve processen en strategieën die een kind gebruikt tijdens het oplossen van een taak in kaart worden gebracht. Hierbij heeft hij ook interesse in het effect van training op deze processen, zoals dat bijvoorbeeld met proces georiënteerd dynamisch testen kan worden onderzocht. Voor het in kaart brengen van cognitieve processen maakt hij gebruik gecomputeriseerde testen, geautomatiseerde scorings-algoritmes en logfile analyse.


Lees meer op de Engelstalige medewerkerspagina van Jochanan Veerbeek.

Universitair docent

  • Faculteit der Sociale Wetenschappen
  • Instituut Pedagogische Wetenschappen
  • Leer/Gedragsproblemen in het onderwijs

Werkadres

Pieter de la Court
Wassenaarseweg 52
2333 AK Leiden
Kamernummer 4.A37A

Contact

  • Feuerstein Centrum Nederland (Cordaan) voluntary work in (professional intervision about) dynamic assessment
Deze website maakt gebruik van cookies.  Meer informatie.