Frans Snik en Alex Pietrow over de zonsverduistering op radio en tv

Er viel genoeg te beleven bij De Oude Sterrewacht Leiden tijdens de publieksbijeenkomst rond de zonsverduistering op 20 maart 2015. Daar waren meer dan 600 mensen getuige van de laatste bijna volledige zonsverduistering van dit decennium en ze konden dit volgen met de splinternieuwe zonnekijker. Sterrenkundige Frans Snik en student Alex Pietrow vertellen op radio en tv.

Van het poollicht tot de eclips, van een zonnige dag tot zonnegeluid. We kunnen van zoveel genieten. Toch is er ook nog een hoop onduidelijk over onze zon. We weten al dat het een dertien in een dozijn ster is en dat ze in het midden van haar leven staat. Maar waar zonne-uitbarstingen en kleine ijstijden door ontstaan? Het is een raadsel. Frans Snik weet in ieder geval meer dan de meeste Nederlanders.

Interview met Frans Snik door BNR radio
Interview met Frans Snik door ‘De nieuws BV’