Hoogleraar Edwin Bakker in EenVandaag en WNL over Syrië

Edwin Bakker, hoogleraar (Contra-)Terrorisme, gaf deze week in EenVandaag en WNL commentaar over het gevaar van teruggekeerde Syriëgangers.

Bekijk de uitzendingen:

• EenVandaag (woensdag 6 november): "Teruggekeerde jihadi's niet opgepakt maar geholpen"
  • Vandaag de dag WNL (vrijdag 8 november): "Nederlandse jihadisten die terugkeren uit Syrië vormen een nieuwe dreiging voor de binnenlandse veiligheid"
    Klik op "Deel 2" om het interview met Edwin Bakker te bekijken.

Prof. dr. Edwin Bakker

Edwin Bakker is hoogleraar (Contra-)Terrorisme aan de Universiteit Leiden en directeur van het Centre for Terrorism & Counterterrorism in Den Haag. Zijn onderzoeksonderwerpen zijn radicalisering en jihadistisch terrorisme in het algemeen en profielen van (jihadistische) terroristen in het bijzonder. Daarnaast richt zijn onderzoek zich op het omgaan met (angst voor) terrorisme en beleidsimplicaties op dit terrein.

Meer weten?

Studeren in Den Haag

Masters
Crisis and Security Management