Bezoek de Open Dag op zaterdag 12 oktober

zaterdag 12 oktober 2024
in Leiden en Den Haag

Bezoek de Open Dag in Leiden en Den Haag

Wil jij weten hoe het is om aan Universiteit Leiden te studeren en wil je meer weten over onze bacheloropleidingen? Bezoek dan onze Bachelor Open Dag op zaterdag 12 oktober in Leiden en Den Haag.

Houd me op de hoogte

Wil je op de hoogte blijven van onze Open Dag op 12 oktober 2024? We laten je bijvoorbeeld weten wanneer en hoe je je kunt aanmelden voor de Open Dag.

Laat dan je gegevens achter!

Wat kun je verwachten op de Open Dag?

De Bachelor Open Dag geeft je de kans om op locatie meer te leren over al onze bacheloropleidingen en de studentensteden Leiden en Den Haag. Tijdens de Bachelor Open Dag kun je:

• Live talkshows over bacheloropleidingen bezoeken;
  • Op de informatiemarkten alles ontdekken over studeren in Leiden en Den Haag;
  • Al je vragen stellen aan studenten en docenten;
  • Deelnemen aan city tours in jouw toekomstige studentenstad;
  • Op campus tour in je toekomstige onderwijsgebouw.

Bekijk de opleidingsvideo's!

Door het kijken van de opleidingsvideo's kom je te weten welke studies er allemaal zijn, waar ze over gaan en wat je er mee kunt worden. Zo kun je goed bepalen over welke opleidingen je op de Open Dag meer wilt weten. Met deze belangrijke informatie ga je goed voorbereid naar de Open Dag.

Het programma

Elke opleiding presenteert zichzelf tijdens de Open Dag. Docenten en studenten geven een interessant inkijkje in de opleiding: wat houdt de studie in, welke vakken krijg je, is het een kleinschalige studie of juist iets groter, hoe is de sfeer, en nog veel meer. En natuurlijk heb je alle gelegenheid om zelf vragen te stellen. De presentaties vinden plaats in de collegezalen van de verschillende faculteiten. Let op: sommige presentaties zijn in het Engels.

Elke faculteit heeft ook een informatiemarkt. Je vindt daar stands van de opleidingen waar je je vragen kunt stellen en waar je materialen kunt meenemen. Natuurlijk is er ook veel informatie over praktische zaken zoals het studeren zelf, de aanmelding en toelating, de studiebegeleiding en de arbeidsmarkt. Ook kun je al je vragen stellen over het studentenleven in Leiden en Den Haag en leer je de studie- en studentenverenigingen beter kennen.

Daarnaast zijn er op de faculteiten themacafés. Hier gaat het over onderwerpen die met de studies te maken hebben. Sommige zijn doorlopend, andere op een vast tijdstip. Kom gezellig langs en ontdek wat de universiteit je allemaal nog meer te bieden heeft.

Ken je Leiden en/of Den Haag nog niet? Ga dan mee met één van onze stadswandelingen. Je wordt rondgeleid langs alle hotspots van de stad door huidige studenten. Zo leer je de stad meteen goed kennen!

Vragen over de Bachelor Open Dag?

De Studielijn kan je helpen. Je kunt ze bereiken via telefoonnummer +31 (0)71 527 1111 of stuur een email naar studielijn@leidenuniv.nl