Studievoorlichting

2333 AK Leiden
Zaal
1A20

Ervaar zelf hoe het is om te studeren aan de Academische Pabo

Ervaar zelf op donderdag 21 maart a.s. tijdens Proefstuderen hoe het is om de Academische Pabo te doen. Dit is dé manier om je te verdiepen in deze studie: of je nu twijfelt of een bevestiging zoekt van je studiekeuze. Je maakt kennis met de inhoud van de studie en hoe je onderwijs krijgt op de universiteit en de hogeschool.

Een ochtend in de collegebanken

Tijdens Proefstuderen krijg je algemene informatie over de inhoud en organisatie van de Academische Pabo. Bovendien hoor je meer over de arbeidsmarkt. Je volgt een proefcollege en je kunt vragen stellen aan o.a. studenten, docenten en studieadviseurs van de Academische Pabo.

Programma Proefstuderen

In de centrale hal op de begane grond van het Pieter de la Court gebouw staat koffie en thee klaar.

Zaal 1A20

Zaal: 1A20

Linda van Leijenhorst (Pedagogische Wetenschappen) en Gwenny van Hasselt - Wong (Pabo Hogeschool)

In dit proefcollege maak je kennis met onderzoeken naar (begrijpend)lezen. Wat is begrijpend lezen eigenlijk? Wat gebeurt er in het lezende brein?

Daarnaast laten we zien hoe jij straks als ACPA-student aan de slag gaat met het interpreteren van wetenschappelijk onderzoek rondom lezen, en hoe je die inzichten praktisch kunt toepassen in de klas. We bespreken bijvoorbeeld het belang van het lezen van mooie verhalen en het lezen van 'rijke teksten'. Dit belichten we zowel vanuit wetenschappelijk perspectief als vanuit het praktisch perspectief van leerkrachten in opleiding.