Alumni-activiteit

Oude collegezaal
PJ Veth en Academiegebouw Leiden gezien vanuit de Hortus Botanicus

Beste jaargenoten Farmacie '73,

50 jaar geleden kregen we onze eerste colleges Plantkunde van Professor R. Hegnauer in de oude collegezaal aan de Nonnensteeg (P.J. Veth gebouw), onderdeel van het Academiegebouw.

Een goede reden om ‘ons eerste jaar’ weer eens te ontmoeten. Met een fotomoment, een ‘academische bijeenkomst’ in de Nonnensteeg en borrel gevolgd door diner in de Faculty Club. Alles in en rond het Academiegebouw.

Het motto mag dan wel zijn Praesidium Libertatis, veel vrijheid om niet te komen heb je natuurlijk niet ;-)

Laat je ons via e-mail of telefonisch weten of je komt?

Hartelijke groet,
Paul van Bakel, Gerald Monterie en Jan Perquin
 (06-53160732)     (06-54703811)       (06-12560448)

15:30 Ontvangst met kop thee of koffie in de hal van het PJ Vethgebouw
16:00 Fotomoment in het Paterstraatje; het decor wordt gevormd door de      ‘muurgrafiek' die onlangs ter ere van Prof. D. Breimer is aangebracht.
16:15 Een ‘academische bijeenkomst’ met vier korte voordrachten in onze oude collegezaal aan de Nonnensteeg:
  ‘50 jaar onderwijs’ : Prof. D. Breimer
  '50 jaar' in het ziekenhuis: Gerrit de Weerd
  '50 jaar' in de industrie: Jan Perquin
  '50 jaar' in de openbare apotheek: Paul van Bakel
17:00 Borrel in de Faculty Club (€13,- pp)
18:00 Diner in de Faculty Club (€60,-- pp.)
20:30 Verwacht einde

We zijn nog op zoek!

Ondanks vele speuracties van het Alumnibureau, ledenlijsten KNMP, overleg met de Leidse Farmaceutische Studenten-vereniging Aesculapius, via LinkedIn en Google hebben we van sommige jaargenoten geen contactinformatie kunnen vinden. Het is dus onze vraag of je alle jou bekende namen en contactgegevens van jaargenoten aan ons wilt doorgeven via mail aan Gerald Monterie.

Parkeren (betaald)

Parkeermogelijkheden:
- Haagwegterrein achter Haagweg 4 (bij de spoorwegovergang), hier wordt u met shuttlebus naar PJVeth gebracht en weer opgehaald)
- Ondergrondse garage bij Molen de Valk/Lammermarkt (komend vanaf Oegstgeest)
- Ondergrondse parkeergarage aan het einde van de Lammenschansweg onder de Korevaarstraat/Garenmarkt (vanaf de A4 of N11/Europaweg). De loopafstand is van daar naar het PJ Vethgebouw ongeveer 10-15 minuten.
Overzicht parkeergarages Leiden

Op straat parkeren is op aangegeven plakken mogelijk met een dagkaart voor € 25,-.

Douwe Breimer

Bereikbaarheid

De houten brug over de Witte Singel tussen de UB/Italian Studies en de Hortus is (nu) afgesloten. Dat straatje is overigens het Paterstraatje. Aan het einde van dat straatje ligt rechts het Hortus Café, links op de muur zit de formule van Prof. Breimer. Op de kaart heet dit Clusiusplaats.

Als de houten brug nog steeds is afgesloten, dan ligt ernaast op 100m een nieuwe brug, vervolgens even langs het Lipsius (vroeger LAK) en via de Doelengracht naar de achterkant van de Hortus. Natuurlijk kan je ook via de Doelensteeg en het Rapenburg naar de hoofdingang van het Academiegebouw. De Faculty Club is bij de portiersingang van het academiegebouw.

Onze ‘academische’ bijeenkomst is in het P.J. Vethgebouw. Dat is het gebouw tussen de Hortus en de Nonnensteeg (de paters en nonnen zijn strikt gescheiden).

Voor de wandelliefhebbers

Nieuw in Leiden is het Singelpark, een wandelroute van 6,5 km rond de stad. De duur is ongeveer 2 uur en loopt o.a. via een aantal nieuwe bruggen die hier speciaal voor zijn aangelegd. De nieuwe bruggen, zijn net als de trap naar de collegezaal, niet echt mindervaliden proof.https://www.singelpark.nl/activiteiten/routes/uitgestippelde-wandelroutes/ Een kortere route is natuurlijk ook mogelijk, als je maar op tijd bent voor ons feestje. De route loopt ook langs de Doelengracht, het Hortus Café dan onder het P.J. Vethgebouw door naar de 5e Binnenvestgracht, langs de Sterrenwacht naar de Kaiserstraat. Voor de Hortus is een kaartje of Museumkaart nodig.