54e Papyrologendag

Zaal
Vossiuszaal

Papyrologendag

Iedereen is van harte welkom om de lezingen bij te wonen op de 54e Papyrologendag op 13 januari 2024 in de conferentiezaal Vossius in de Universiteitsbibliotheek te Leiden. Tijdens deze lezingenmiddag zullen de resultaten van recent papyrologisch onderzoek gepresenteerd worden aan het publiek.

De volgende lezingen staan op het programma:

14:00-14:35 Over Judese huwelijken in Romeins Judea: het Judese huwelijk in Grieks-Romeins perspectief, door Ruwan van der Iest (Groningen)

14:35-15:10 "Hij die het niet verdient mijn man te worden genoemd": het gebruik van relatiefzinnen in Griekse papyrusbrieven en petities, door Eleonora Cattafi (Gent)

15:10-15:45 Frames, fragmenten en vooral (nog) veel vragen - lopend onderzoek naar P. BM EA 10798, door Petra Hogenboom (Leiden)

Graag aanmelden via j.v.stolk@hum.leidenuniv.nl