Congres/symposium

Leiden
Zaal
A0.51

De strafrechtelijke vervolging van de NAM, criminelen die hun drugsafval steeds vaker in de Brabantse natuur dumpen en de grootschalige mestfraude van de mestadviesbureaus. Het milieu en strafrecht lijken heden ten dage nauwer verbonden dan ooit. Daarom organiseert SOS op 8 mei in samenwerking met Universiteit Leiden een milieucongres op het Kamerlingh Onnes Gebouw van 9:30 tot 16:00. Er zal worden ingegaan op milieucriminaliteit vanuit het perspectief van beleid, onderzoek en de praktijk.

Rob de Rijck en Thomas Meekel zijn werkzaam bij het Functioneel Parket en zullen ingaan op het beleid over milieucriminaliteit. Jan Leliveld en Frederike Ahlers werken bij advocatenkantoor Van Doorne en zullen ingaan op de praktijk. Het Openbaar Ministerie zal vertegenwoordigd worden door Ingeborg Koopmans en zij zal de praktijk toelichten vanuit het OM. Sjoerd Lopik, advocaat bij Allen & Overy en promovendus aan de Universiteit Leiden, zal aanschuiven om de onderzoekskant te belichten. Het beloofd een leerzame en interessante dag te worden waarbij er vanuit veel verschillende kanten naar milieucriminaliteit wordt gekeken.

De kosten bedragen €5, hier is de lunch en borrel bij inbegrepen.