Cursus

Leiden Law Lunch Arbeidsrecht

woensdag 19 april 2023
Locatie
De bijeenkomst vindt online plaats (via Zoom). U hoeft hiervoor niets te downloaden. Na aanmelding ontvangt u een mail met de inloginstructie naar de digitale ontmoetingsruimte.

Opzet Leiden Law Lunch

De Leiden Law Lunch is een informatieve online bijeenkomst over een actueel onderwerp of gebeurtenis.

De maandelijkse Leiden Law Lunch Civiel (LLL C) wordt in 2023 verzorgd door de cassatie-afdeling van vier advocatenkantoren. Tijdens de Leiden Law Lunch Civiel wordt de belangrijkste recent civiele rechtspraak van de Hoge Raad van de voorafgaande maand besproken.

Tijdens deze Leiden Law Lunch wordt de belangrijkste recente civiele rechtspraak van de Hoge Raad van de voorafgaande maand besproken.

Deelname is gratis voor onder andere wetenschappers en studenten die ingeschreven staan aan een Nederlandse of Belgische universiteit.

Programma

Bijeenkomst 4 - 19 april 2023: Recente Civiele Rechtspraak HR, onderdeel Abeidsrecht

Verzorgd door Stefan Sagel, hoogleraar arbeidsrecht

"Op 24 maart jl. deed de Hoge Raad zijn lang verwachte uitspraak in de Deliveroo-zaak over de definitie van de arbeidsovereenkomst. Prof. Stefan Sagel, hoogleraar arbeidsrecht aan de Universiteit Leiden, was als cassatieadvocaat van FNV bij deze zaak betrokken. Hij bespreekt tijdens deze eerste arbeidsrechtelijke Leiden Law Lunch de achtergronden van de zaak, het oordeel van de Hoge Raad en de lessen die daaruit voor de praktijk te trekken zijn."

Zie hier de uitspraak: ECLI:NL:HR:2023:443

Meer informatie en aanmelden?

De website van het PAO Leiden