Bijeenkomst

2511 DC Den Haag
Zaal
4.78 (vierde etage)

Op vrijdag 4 november organiseert het Leiden Leadership Centre voor professionals, studenten en academici een lunchbijeenkomst met als thema ‘Missie Menselijke Maat’. Dit is de eerste lunchbijeenkomst van een reeks lunchbijeenkomsten waarbij we sprekers uit de wetenschap en praktijk uitnodigen om te vertellen over het thema de menselijke maat en de rol die leiderschap hierin kan spelen. Je kunt je gratis aanmelden voor de lunchbijeenkomst via dit formulier (aanmelden kan tot uiterlijk 1 november).

Lunchbijeenkomst 4 november - Bouwstenen tot maatwerk

Op vrijdag 4 november zullen organisatieadviseur Alinda van Bruggen (WagenaarHoes) en programmadirecteur Bregje Mooren (Gemeente Den Haag) het gesprek voeren over waar je in de organisatie (en in keten) aandacht aan kunt besteden als je maatwerk wilt invoeren. Dit zal Alinda doen aan de hand van 8 bouwstenen die op basis van praktijkervaring bij verschillende organisaties tot stand zijn gekomen. Bregje Mooren zal vanuit de praktijk van het Haagse programma Maatwerk & Regie ervaringen delen. In het gesprek wisselen we ervaringen met en ideeën over maatwerk uit, bespreken we wat er voor nodig is om binnen jouw organisatie maatwerk in te voeren en wat de rol van leiderschap hierin kan zijn. Promovenda Moniek Akerboom zal het gesprek modereren en, samen met andere LLC onderzoekers, vanuit de wetenschap kennis delen over het thema.

Lunchbijeenkomsten reeks 'Missie Menselijke Maat'

Tijdens deze reeks van lunchbijeenkomsten staat het thema ‘de menselijke maat’ centraal. Met sprekers uit de wetenschap en praktijk, en alle deelnemers, gaan we in gesprek over wat de ‘menselijke maat’ nu eigenlijk inhoudt, waarom dit van belang is en wat de rol van leiderschap hierin is en zou kunnen of moeten zijn. In de reeks wordt aandacht besteed aan het thema binnen verschillende sectoren en wordt er vanuit verschillende invalshoeken naar gekeken. Het doel is om onderling inzichten, ervaringen en kennis te delen om dit vervolgens mee te kunnen nemen in jouw eigen werk en organisatie.

Het Leiden Leadership Centre

Het Leiden Leadership Centre (LLC) van de Universiteit Leiden is een platform voor onderzoek en onderwijs op het gebied van publiek leiderschap, gevestigd in Den Haag. Ons doel is om de kennis over publiek leiderschap te bevorderen en bij te dragen aan leiderschapsontwikkeling - zowel in de wetenschap als in de praktijk.

Let op, de voertaal tijdens deze lunchbijeenkomst is Nederlands.

Meld je hier uiterlijk 1 november aan voor de lunchbijeenkomst