Speurtocht

Antibiotica Scavenger Hunt

vrijdag 18 november 2022
Startlocatie: Museum Boerhaave

Antibioticaspeurtocht door het centrum van Leiden

Wist je dat antibiotica resistentie een steeds groter probleem wordt? En wist je dat bacteriën antibiotica kunnen produceren?

Voor de Antibioticadag op 18 november van Leiden City of Science hebben we een leuke en leerzame scavenger hunt ontwikkeld, waar onderbouwleerlingen van de middelbare school aan mee kunnen doen. Via de app ActionBound krijgen de leerlingen een aanwijzing die hen naar een locatie in Leiden leidt waar een QR code is verborgen. De leerlingen moeten een vraag over antibiotica beantwoorden om de volgende hint te krijgen. Er zullen verschillende onderzoekers aanwezig zijn met informatie die kan worden gebruikt om vragen te beantwoorden die verschijnen wanneer de QR-code wordt gescand. Het doel is om de leerlingen kennis bij te brengen over het onderwerp antibiotica en antibioticaresistentie!

Verkrijgbaar in het Nederlands of Engels.

In het kort

Wat: Speurtocht over antibiotica
Wanneer: vrijdag 18 november 2022
Wie: onderbouwleerlingen van de middelbare school (havo/vwo). De activiteit sluit het beste aan bij de leerstof van biologie en nlt.
Duur: 1 – 1,5 uur
Start: Rijksmuseum Boerhaave. Deelname kan de hele dag van start gaan. Geef in het aanmeldformulier een voorkeur voor starttijd door.
Groepsgrootte: 30 leerlingen (de leerlingen worden ingedeeld in groepjes van 4-6 leerlingen)
Aanmelden: U kunt zich aanmelden via deze aanmeldlink.