Alumni-activiteit

Zaal
Telders Auditorium
Storytelling

Ontdek de geheimen van een goed verhaal

Vertellen, luisteren, een avond vol verhalen

Heb je het wel eens meegemaakt? Dat je ineens wordt meegezogen in het verhaal van een ander? Omdat je het levendig voor je ziet, je wil weten hoe het afloopt of denkt ja, dat herken ik!

Dat is niet voor niets. Verhalen zijn de manier hoe we van oudsher belangrijke informatie delen, ons verbonden voelen en elkaar vermaken. Eigenlijk worden verhalen steeds belangrijker. Juist nu, in een wereld waarin we elkaar soms kwijtraken. Verhalen zijn krachtig. Ook onze eigen verhalen - de dingen die we meemaken in het dagelijks leven en die voor ons betekenis hebben. Daarin schuilt een verbindende kracht waarvan je gebruik kunt maken. In een persoonlijk gesprek of bijvoorbeeld in je werk.

Maar hoe vertel je een goed verhaal? Op 9 juni organiseert het Leiden Alumnibureau een avond vol verhalen, waarin je dit leert.

Deze avond draait het om vertellen, luisteren en leren door te doen. Kleine verhalen spelen een grote rol. Laagdrempelig en luchtig. Verhalen van vroeger of juist van nu, die zorgen voor tranen van het lachen en soms voor kippenvel tot in je kruin. Kortom, verhalen die verbinden.

Hans Dekker en Suzanne Verhees geloven dat iedereen een verteller in zich heeft. Deze avond maken zij die verteller in je wakker. In verschillende vertelrondes, waarbij ze deelnemers uitnodigen op het podium, alleen luisteren mag ook, en met laagdrempelige oefeningen maken, ze de vertelspieren los. En helpen ze je  in no-time uit het hoofd en in het hart te komen - een voorwaarde om goed te vertellen!

Tussen de oefeningen en het vertellen door geven ze je met tips, tricks en anekdotes een inkijkje in de geheimen achter een 'goed' verhaal.

Het gaat deze avond niet om het beste verhaal, wel om de beste intentie. De sfeer? Aanmoedigend!

Dus meld je aan en vertel, luister én leer.

Voor wie?

De workshop Storytelling is voor iedereen die van verhalen houdt en graag meer wil leren over hoe je een verhaal opbouwt of vertelt. Voor mensen die niet precies weten wat hun verhaal is en voor hen die het wel weten maar willen leren hoe ze dat op een aantrekkelijke en relevante manier kunnen vertellen. Maar zeker ook voor mensen die gek zijn op vertellen en dat graag wat vaker willen doen.

Over de sprekers

Over Hans Dekker

Hans Dekker is een verhalenverteller, een storyteller. Hij vertelt verhalen in een traditionele vorm. Gewoon in een kring of op een podium. Daarnaast treedt hij op met zijn eigen voorstelling 'Dubbeltje op zijn kant' en verzorgt hij workshops waarin mensen leren hun verhaal of dat van hun team krachtiger te vertellen.

Over Suzanne Verhees

Suzanne Verhees is verhalencoach. Ze heeft jaren gewerkt bij een van de grootste corporate organisaties van Nederland en daarvoor bij een communicatie adviesbureau. Haar expertise ligt op het vlak van communicatie, coaching en schrijven. Storytelling ligt voor haar precies op het snijvlak van deze drie. Zij helpt bedrijven en personen bij het (terug)vinden en vormen van hun verhaal. Daarnaast geeft ze workshops over hoe je Storytelling kunt toepassen in een zakelijke omgeving met veel belangen. En hoe je met behulp van je verhaal als persoon zichtbaar kunt zijn en indruk kunt maken. Suzanne volgde haar opleiding als storyteller aan de Storytelling Academy.

Meer info & aanmelden

Dit event is toegankelijk voor alle alumni van de Universiteit Leiden.

Datum Donderdag 9 juni 2022
Tijd 19.00 uur Inloop
19.30 uur Start
22.00 uur Einde
22.00-23.00 uur Borrel (inclusief)
Locatie Telders Auditorium, Academiegebouw, Rapenburg 73, Leiden
Kosten €19,50 (Incl. borrel)
Aanmelden Via deze link
Contact info@alumni.leidenuniv.nl

Deze avond wordt niet live gestreamd en wordt niet gepubliceerd op onze website.