More-than-Planet

2311 GW Leiden
Zaal
Te bezoeken tijdens rondleiding
Tot 23 december is nog de More-than-Planet tentoonstelling te bezoeken in de Oude Sterrewacht. In deze tentoonstelling staat de volgende vraag centraal: hoe verbeelden we onze planeet?

Verken deze vraag vanuit een uniek perspectief bij More-than-Planet. Met kunstwerken van vijf internationaal vooraanstaande kunstenaars kijken we kritisch naar het evenwicht tussen mens en milieu, tussen technologie en de mens, en tussen satellieten en de Aarde die we daarmee observeren.

Lees meer over de kunstwerken.

More-than-Planet is geproduceerd door de Waag Society en de Oude Sterrewacht. De More-than-Planet tentoonstelling is onderdeel van het Leiden 2022: European City of Science programma en van het European Open Science Forum.

Boek een rondleiding

De tentoonstelling is te bezoeken tijdens een bijzondere rondleiding van de Oude Sterrewacht.

Klik hier om een plekje te reserveren!

Deelname aan de rondleiding kost €8 en kan aan het begin van de rondleiding betaald worden met PIN. Kinderen t/m 12 jaar krijgen €2 korting en kinderen t/m 3 jaar zijn helemaal gratis en hoeven ook geen plek te reserveren.

Heb je een We Are Public pas? Dan kan je gratis aan de rondleiding meedoen.

De rondleidingen vinden plaats op:

• Dinsdag t/m vrijdag:
    • 13:30-14:30
    • 15:00-16:00
  • Zaterdag en zondag:
    • 11:30-12:30
    • 13:00-14:00
    • 14:30-15:30

Zorg ervoor dat je minstens 5 minuten voor de starttijd van de rondleiding aanwezig bent! Als de rondleiding al is begonnen, is het niet meer mogelijk om aan te sluiten.

De rondleiding begint en eindigt bij de koepel aan het begin van het terrein voor de Oude Sterrewacht, aan de Sterrenwachtlaan.

Kom je van de Hortus botanicus? Dan kan je doorlopen naar het einde van de tuin en via het draaihek op het terrein voor de Oude Sterrewacht komen. Aan het einde van de rondleiding zorgen we ervoor dat je weer terug de Hortus in kan, mocht je dat willen. De wandeling naar het einde van de tuin kan verradelijk lang zijn, dus zorg ervoor dat je op tijd vertrekt.

Onze rondleidingen worden gegeven door studenten sterrenkunde. Sommige van deze studenten zijn internationaal en kunnen de rondleiding alleen in het Engels verzorgen. Op de volgende dagen in november zijn de rondleidingen sowieso in het Engels:

• Donderdag 3 november
  • Zondag 6 november