Alumni-activiteit

2311 GJ Leiden
Zaal
Faculty Club

Maak je presentatie onvergetelijk: hoe blijft je boodschap hangen?

Het Jonge Alumni Netwerk organiseert op dinsdag 28 juni 2022 de workshop (met aansluitende netwerkborrel): Maak je presentatie onvergetelijk: hoe blijft je boodschap hangen?

Het hoort bij ons werk: presentaties geven over beleidsvoorstellen, resultaten of projecten. Het liefst wil je natuurlijk dat je luisteraars vol aandacht alle informatie opslaan die je hen toezendt. Maar dat is niet realistisch, weten we uit onze eigen ervaring als luisteraar. Hoe kun je ervoor zorgen dat het publiek je belangrijkste boodschap onthoudt?

Martijn Wackers

Martijn Wackers (docent communicatie aan de TU Delft) promoveerde in Leiden op memorable messages: hij onderzocht het effect dat retorische technieken in een presentatie kunnen hebben op het geheugen van het publiek. In deze workshop deelt hij de belangrijkste inzichten uit zijn onderzoek. Vervolgens ga je aan de slag met een eigen presentatie: hoe kun je die onvergetelijk maken? We sluiten de avond af met een netwerkborrel met hapjes en drankjes.

Informatie en inschrijving

Dit event is toegankelijk voor alle jonge alumni (t/m 35 jaar) van de Universiteit Leiden.

Datum Dinsdag 28 juni 2022

19.15 - 19.30 uur: Inloop

19.30 - 21.00 uur: Workshop

21.00 - 22.00 uur: Netwerkborrel

Academiegebouw Leiden,

Faculty Club

Kosten E 5,- (incl. borrel)
Inschrijving   Via deze link
Contact info@alumni.leidenuniv.nl

NB. Er is een beperkt aantal plekken beschikbaar, dus vol = vol.

Voorbereiding

Om onze tijd zo effectief mogelijk te benutten, vragen we je om een kleine voorbereiding voor de workshop. Deze luidt als volgt:

Denk aan een presentatie, speech of vergaderbijdrage die je binnenkort wilt geven. Beantwoord de volgende vragen en neem die mee naar de workshop:

• Wat is je kernboodschap in één zin? (tip: bedenk wat je publiek absoluut moet kunnen navertellen als het de zaal heeft verlaten)
  • Wat is het belangrijkste doel van je presentatie?
  • Wie is je publiek?
  • Wat is de context/setting? (bijvoorbeeld: vergadering, congres, online/fysiek, locatie)