Alumni-activiteit | Jubileum

2311 BD Leiden
Zaal
019

Twintig jaar al? Ja, twintig jaar geleden is de minor Journalistiek en Nieuwe Media in Leiden van start gegaan en een paar jaar later volgde de Master. Intussen zijn vele honderden JNM-alumni overal in de wereld aan het werk, en dat vieren we met een vrolijke live bijeenkomst in Leiden.
Hierbij nodigen we je van harte uit voor de feestelijke jubileumbijeenkomst op vrijdagmiddag 17 juni 2022 van 15:00 – 18:00 uur. Lees hieronder meer over het programma.

Programma, 15.00-16.30

14:45  Inloop

15:00  Welkom door Romy Heymans (alumna en presentator van de middag)

15:05  Oerknal in Leiden door Frits van Oostrom (voormalig decaan van de Leidse faculteit Geesteswetenschappen; nu o.a. universiteitshoogleraar Universiteit Utrecht)

15:15  Journalistiek in Leiden door Jaap de Jong (verhaal met lichtbeelden)

15:35  De opleiding en de tegel door Jerry Vermanen (data- en onderzoeksjournalist Pointer KRO-NCRV, meervoudig tegelwinnaar)

15:45  Doop van het multimediale JNM Jubileumtijdschrift door Willem Koetsenruijter, Willemijn Sneep, Wies van Wetten en Sjaak Baars

16:00  Live factcheck door Peter Burger en Alexander Pleijter

16:10  Interview met Addie de Moor, Kees Boonman en Willem Koetsenruijter door Judith Laanen (redacteur en verslaggever economie bij persbureau ANP)

16:30  Aanvang borrel in de hal van het Lipsius

Borrel, boekenverkoop, fotograaf

Vanaf 16:30 uur begint de feestelijke borrel in de hal van het Lipsius. Tijd om uitgebreid bij te praten met je medestudenten en docenten en je door Willem van Rooijen op de foto te laten zetten met je jaargenoten. Ook is er een Boekenmarkt: alumni verkopen hun gesigneerde meesterwerken voor een vriendenprijsje (ook meedoen met je boek(en)? Meld je dan bij de chef boekenmarkt Francis Kleijwegt: F.kleijwegt@gmail.com)
Vanaf 18:00 is het officiële programma afgelopen en kun je met je favoriete jaargenoten je voormalige stamcafé of meest geliefde Leidse restaurant opzoeken.

Aanmelden en meer informatie

Datum: vrijdag 17 juni 2022 Tijd: 15.00-18.00u Locatie: Lipsius, Cleveringaplaats 1, Leiden. Zaal 019 (voormalige LAKtheaterzaal) HET AANMELDFORMULIER IS GESLOTEN. Vragen? Mail naar alumni@hum.leidenuniv.nl