Oratie

2311 GJ Leiden
Zaal
Groot Auditorium

Bekijk de video op de oorspronkelijke website of

De universiteiten van Tokio en Leiden stellen samen een wisselleerstoel in die vernoemd is naar professor Hisashi Owada. De Owada-leerstoel is gericht op de interactie tussen internationaal recht en internationale betrekkingen in interdisciplinair perspectief. Dominique Moïsi, hoogleraar aan Kings College London, zal vanaf dit voorjaar als eerste deze leerstoel bekleden. Hij houdt op 24 mei zijn inaugurele rede in het Groot Auditorium van het Academiegebouw in Leiden.

Na de lunch gaat professor Owada met het publiek dieper in gesprek over zijn visie op de leerstoel en het actuele belang ervan. Ook professor Takumi Moriyama, decaan bij de Universiteit van Tokio, zal aan dit gesprek deelnemen en zijn perspectief geven.

De Owadaleerstoel wordt gefinancierd met bijdragen van het Leids Universiteits Fonds, het Leiden Asia Centre, de Ailion Foundation en Kikkoman Foods Europe B.V.