Festival

Gorlaeus Gebouw
Einsteinweg 55
2333 CC Leiden

Laten we elkaar weer ontmoeten!

Nu we na bijna twee jaar weer zonder restricties welkom zijn op onze faculteit, kunnen we elkaar gelukkig weer spontaan tegenkomen, afspreken voor de lunch of een kop koffie en bijeenkomsten houden. Om dit onderlinge 'ontmoeten', nóg iets leuker te maken, organiseren we van dinsdag 19 t/m dinsdag 26 april de ‘We are Science’-week.

Activiteiten

In en rondom het Atrium van het Gorlaeus Gebouw zijn er diverse activiteiten waar je met je collega's of studiegenoten heen kan gaan of aan mee kan doen.

Zin in een zoete lunch? Kom samen met je collega's of studiegenoten (gratis) poffertjes eten in de binnentuin van het Gorlaeus Gebouw tussen 12:00-14:15.

Zin in een lekker versgemaakt kopje koffie? Van dinsdag 19 t/m donderdag 21 april kan je tussen 11:00 en 14:00 heerlijke gratis americano's, espresso's en cappuccino's bestellen bij een heuse barista in de binnentuin van het Gorlaeus Gebouw.

Kom met je studiegenoten of collega's een drankje doen als afsluiter van je dag. De Science Bar in de binnentuin van het Gorlaeus Gebouw is dinsdag 19 t/m maandag 25 april van 17:00 tot 19:00 open. Op vrijdag 22 april begint is de bar al om 16:00 open. Op maandag 25 april vind je de bar in het Gorlaeus collegezalengebouw (in de Science Club)  en kan je tot vlak voor Movie Night (19:30) nog terecht.

Bekijk de prijslijst voor de drankjes en snacks.

Kom een ijskoud versgemaakt ijsje halen bij RINO. Met vloeibare stikstof maken deze studenten de lekkerste ijsjes.  Woensdag 20 april staan ze voor het Snellius (dan kan je ook meteen kijken bij de robots!). Op vrijdag 22 vind je RINO in de tuin van de het Gorlaeusgebouw en op maandag 25 april in het atrium van het Gorlaeusgebouw. Er zijn ijsjes vanaf 12:30. Wacht niet te lang want op=op.

Wist je dat er diverse robots op de faculteit zijn? Je kunt op woensdag 20 april tussen 12:00 en 13:30 ze met je eigen ogen zien in het robotlab van het Snellius! Volg de bordjes vanaf de entree van het Snellius.

Van 17:00 tot 18:30 zal Henk Patat frieten en snacks (2 euro per stuk) verkopen in de binnentuin van het Gorlaeus Gebouw.

Als je meedoet aan de pubquiz, zorg dan dat je op tijd je eten komt halen als je de eerste quizronde niet wilt missen.

Kan jij je professor eruit quizzen? Stel je eigen team samen en schuif aan bij de Beat the Professor Pubquiz op donderdagavond 21 april. Inschrijven kan t/m 20 april.

Meer informatie en inschrijven

Verzamel om 13:15 uur rond het model van de onlangs gelanceerde James Webb Space Telescope in het Atrium van het Gorlaeus Gebouw voor een korte demonstratie door onze eigen Martijn van Gelder, promovendus bij de Sterrenwacht. Zie met eigen ogen hoe dit geweldige stukje state-of-the-art technologie werkt en ontdek hoe onze Sterrewacht-wetenschappers hieraan hebben bijgedragen. Martijn zal ook iets vertellen over waarom iedereen zo uitkijkt naar de data die deze telescoop gaat verzamelen.

Bij het Gorlaeus Collegezalengebouw zal van 18:00 tot 19:30 The Rolling Bistro staan waar je voor maximaal 5 euro avondeten kunt kopen. Je kunt kiezen uit:

-Sandwich pulled chicken met koolsla-bbqsaus
-Bistroburger
-Vegan burrito
-Maaltijd salade gerookte kip/geitenkaas

Ook is de Science Bar open (in de Science Club deze avond ivm het weer) voor een drankje en een borrelsnack. Om 19:30 start Movie Night.

Popcorn, een groot scherm en..... film met science thema! What's not to love? Kom gezellig een avondje film kijken in C1 samen met je collega's of studiegenoten.

Welke film gaan we kijken? Stem nu op jouw favoriet!

Het is bewezen dat kijken naar foto's met je favoriete mensen een positief effect heeft op je brein. Zorg daarom dat je op dinsdag 26 april samen met je leukste studiegenoten of collega's op de foto gaat.

Bekijk tzt hier hoe laat en waar je de fotograaf kan vinden.

Wil jij ook in zo’n lekkere Leiden Science hoodie rondlopen of water drinken uit een coole Leiden Science waterfles? Koop tijdens de 'We are Science'-week je favoriete item. Onze Leiden Science Pop-up Store in de binnentuin van het Gorlaeus Gebouw is elke dag open tijdens de pauze.

Let op: wegens het slechte weer staat de pop-up store op maandag 25 april in het atrium van het Gorlaeusgebouw.

Bekijk de prijslijst. Pin only.

Blokkenschema

Bekijk voor het overzicht het blokkenschema. Klik op het vergrootglas in de rechter bovenhoek om het schema te vegroten.