Studievoorlichting

Voorlichtingswebinar minor Sustainable Chemistry and Biotechnology

woensdag 2 maart 2022
Online event

Per september 2022 start de minor Sustainable Chemistry and Biotechnology. In deze minor maak je kennis met het thema duurzaamheid vanuit het perspectief van de chemie/biotechnologie.

De mensheid staat voor grote uitdagingen: willen we op deze planeet kunnen blijven leven zoals we nu doen, dan zullen we circulariteit moeten omarmen. Net zoals in de natuur bijna alles gerecycled wordt, zullen wij voedsel en andere dingen circulair moeten gaan produceren. En de energie daarvoor moet duurzaam worden opgewekt. Aan die vraagstukken liggen chemische en biotechnologische concepten ten grondslag. Je gaat kennis maken met zowel die fundamentele vragen (waarom is wateroxidatie zo moeilijk?) als de praktijk van de toepassingen (kan al onze energie ooit van alleen wind en zon komen?)

Tijdens de voorlichtingswebinar vertellen we je meer over de verschillende vakken, werkvormen en praktische zaken. Daarnaast zal er ook genoeg ruimte zijn om eventuele vragen van studenten te beantwoorden.

NB: Dit is een selectieminor, je moet een academische major doen waarin scheikunde tenminste een steunvak is.