Women and Girls in Science Day

vrijdag 11 februari 2022
Online

Zijn wiskunde en techniek mannenwetenschappen? Echt niet! Daarom heeft de Verenigde Naties de jaarlijkse 'International Day of Women and Girls in Science' in het leven geroepen.

Op vrijdag 11 februari vindt de webinar Women and Girls in Science plaats. De webinar is een echte aanrader voor meiden die meer willen weten wat je allemaal kunt met natuurkunde, sterrenkunde en informatica. De webinar wordt geleid door een student. Zij zal tussendoor ook vragen beantwoorden over de betreffende studies.

Online lezing van prof. dr. Mariska Kriek

Mariska Kriek is hoogleraar Extragalactic Astronomy bij de Universiteit Leiden. Haar onderzoeksgroep bestudeert hoe sterrenstelsels, waaronder de Melkweg, zijn ontstaan hoe ze evolueren.

Interactieve sessies met professionals

Achtereenvolgens zijn er twee interactieve sessies met Vera Meester (werkzaam bij ChemistryNL en NWO Science) en Isabel van Vledder (data scientist bij UBR). Zij vertellen je meer over waar zij zich in hun werk mee bezig houden, en hoe ze daar zijn gekomen. Er is ruime gelegenheid om vragen in te sturen.

15.30 Online science quiz

Wil je je aanmelden voor de webinar Women and Girls in Science op 11 februari?

Ga naar het aanmeldformulier