PhD-project

Identiteit van docenten en professionele ontwikkeling van docenten in een interculturele context

Het doel van dit project is om waardevolle inzichten te verschaffen voor de professionele ontwikkeling van internationale docenten, en ook voor het verbeteren van de kwaliteit van het vreemdetalenonderwijs.

Looptijd
2021 - 2025
Xu Liu
Financiering
China Scholarship Council
Leiden University Joint Scholarship Programme

De identiteit van docenten is een essentiƫle factor in effectief lesgeven en vormt de kern van het beroep van docent. In de afgelopen decennia heeft de globalisering van het onderwijs de mobiliteit van leerkrachten vergroot, met name op het gebied van het onderwijzen en leren van vreemde talen. De verandering van de professionele identiteit van docenten die in het buitenland lesgeven is een dynamisch proces waarbij ze voortdurend experimenteren, reflecteren, onderzoeken en reageren op uitdagingen. Het doel van dit project is om waardevolle inzichten te verschaffen voor de professionele ontwikkeling van internationale docenten en ook voor het verbeteren van de kwaliteit van het vreemdetalenonderwijs.

Lees de uitgebreide onderzoeksbeschrijving (in het Engels).