Lezing

Een kijkje achter de schermen bij De Nederlandsche Bank

Een lezing over de drive, dynamiek én dilemma's van onze centrale bank/toezichthouder. Joanne Kellermann zal ingaan op de rol die DNB als centrale bank al 200 jaar vervult in ons land en op de dilemma's waar een toezichthouder mee te maken kan krijgen. Hoe kan er een juiste balans worden gevonden tussen wel en niet ingrijpen en worden alle betrokken belangen zoveel mogelijk beschermd?

Joanne Kellermann
09 augustus 2014

Joanne Kellermann

Joanne Kellermann is sinds 2007 lid van de directie bij DNB en is verantwoordelijk voor het toezicht op pensioenfondsen en verzekeraars en toezicht expertise-centra. Ze bekleedt diverse nevenfuncties. Zo heeft ze onder meer zitting in de Raad van Toezichthouders van EIOPA (European Insurance and Occupational Pensions Authority) en is ze lid van de Raad van Toezicht van het Van Gogh museum. In de periode 1992-2005 was mevrouw Kellermann partner bij advocatenkantoor NautaDutilh.

Congresbundel Bank Recovery and Resolution

Op 23 mei 2013 organiseerde het Hazelhoff Centre for Financial Law zijn jaarlijkse congres samen met de Nederlandse Vereniging voor Rechtsvergelijkend en Internationaal Insolventierecht (NVRII). Op dit congres, met als thema 'Bank Recovery and Resolution', zijn verschillende onderwerpen en actualiteiten besproken met betrekking tot bancair insolventierecht en zijn diverse papers gepresenteerd. Deze papers zijn gebundeld in de onlangs verschenen congresbundel Bank Recovery and Resolution, de tweede publicatie in The Hazelhoff Financial Law Series.

Hazelhoff Centre for Financial Law

De Hazelhoff Guest Lectures worden georganiseerd door het Hazelhoff Centre for Financial Law. Het Hazelhoff Centre verzorgt ook de master Financieel Recht. Het Hazelhoff Centre, onderdeel van de Leidse rechtenfaculteit, richt zich op onderwijs en onderzoek op het terrein van het financiële recht in brede zin.