Lezing

Central banking in difficult times

Nout Wellink sprak over de rol van de centrale bank in het huidige roerige financiële klimaat. Daarbij gaat hij ook in op de gewijzigde kapitaaleisen die voor banken gelden.

Nout Wellink
15 maart 2013

Nout Wellink

Nout Wellink was van 1997 tot 2011 president van De Nederlandsche Bank (DNB). Hierdoor vervulde hij een centrale rol bij het bepalen van het Nederlandse en Europese financiële en monetaire beleid. Bovendien was hij van 2006 tot 2011 voorzitter van het Basels Committee voor (wereldwijd) bankentoezicht. Op dit moment is Wellink governor van het International Monetary Fund (IMF), commissaris bij de Bank of China en voorzitter van de Raad van Toezicht van de Universiteit Leiden. Wellink is met zijn unieke ervaring en deskundigheid de aangewezen persoon om de rol van centrale banken in het huidige roerige financiële klimaat te belichten.

Hazelhoff Centre for Financial Law

De Hazelhoff Guest Lectures worden georganiseerd door het Hazelhoff Centre for Financial Law . Het Hazelhoff Centre verzorgt ook de master Financieel Recht. Het Hazelhoff Centre, onderdeel van de Leidse rechtenfaculteit, richt zich op onderwijs en onderzoek op het terrein van het financiële recht in brede zin.