Universiteit Leiden

nl en

Proefschrift

Professional learning of vocational teachers in the context of work placement

Hoewel de meerwaarde van stages in het bedrijfsleven in eerder onderzoek wordt onderschreven, is er nog niet veel bekend over hoe het leren van docenten tijdens hun stage plaatsvindt en hoe zij hun leerervaringen uit stages gebruiken voor hun nderwijs. Om een meer diepgaand inzicht te verkrijgen in het leren van docenten in de context van dergelijke programma’s, richt dit proefschrift zich specifiek op leerprocessen van docenten in het beroepsonderwijs tijdens en direct na hun stage in het bedrijfsleven.

Auteur
Na Zhou
Datum
01 maart 2023
Links
Fulltext in Leiden University Scholarly Publications
kaft van proefschrift van Na Zhou

In deze studie blijken stages een belangrijke leeractiviteit voor docenten in het beroepsonderwijs. Er is een significant verband tussen de overtuigingen over motivatie van leraren in het beroepsonderwijs en hun betrokkenheid bij de stage. Verder hebben stages meerdere voordelen met betrekking tot cognitie, gedrag, emotie, instelling en onderwijspraktijk, wat bevestigt dat het een effectief leerprogramma is voor docenten in het beroepsonderwijs.

In het algemeen bieden de resultaten van dit proefschrift een uitgebreid inzicht in het leerproces van leraren in het beroepsonderwijs in het kader van stages in het bedrijfsleven.

Deze website maakt gebruik van cookies.  Meer informatie.