Boek

1568, Het begin van de tachtigjarige oorlog

1568 was een cruciaal jaar in de geschiedenis van Spanje en Nederland. Er brak een oorlog uit die 80 jaar zou duren.

Raymond Fagel, Yolanda Rodríguez Pérez, Bernardo J. García García
31 januari 2019

In het boek 1568, Het begin van de Tachtigjarige Oorlog, staat per maand beschreven welke gebeurtenissen hebben plaatsgevonden. Het leest als een reportage aan het einde van het jaar waarin het belangrijkste nieuws nogmaals wordt doorgenomen. Het is nog onbekend welke nieuwsberichten deel uit zullen uitmaken van de geschiedenis en zowel Spaanse als Nederlandse nieuwsberichten van groot belang worden afgewisseld met minder belangrijk nieuws. Het boek is uitgegeven door het Instituto Cervantes in Utrecht in samenwerking met 'la Fundación Carlos de Amberes' te Madrid. Het laat een belangrijke selectie afbeeldingen en originele fragmenten zien uit kronieken, brieven en literaire werken.