Speckmann-prijzen 2013

Maandag jl. werden de Speckmann-prijzen uitgereikt voor het beste Bachelor leeronderzoeksverslag en de beste masterscriptie geschreven in het studiejaar 2011-2012.

And the winners are...

Beste masterscriptie
De Speckman-prijs voor de beste MA scriptie wordt uitgereikt aan Tess Altman voor haar MA Thesis ‘Helping and Feeling Helpless through European Voluntary Service in the Netherlands Disjuncture and Citizenship in Precarious Europe’.

Beste bachelor leeronderzoeksverslag
De Speckmann-prijs voor het beste binnenlands leeronderzoeksverslag ging naar Lucas Treep, Nicole de Vette, Marloes Zandbergen en Femke van der Werf voor hun verslag getiteld ‘Grensbewoners over de Nederlandse identiteit’. Femke schreef namens de groep een blog>>.

Speckmann-prijzen

Er worden jaarlijks twee Speckmann-prijzen toegekend. Eén van de prijzen gaat naar de groep studenten met het beste leeronderzoeksverslag van hun etnografisch veldwerk. Bachelorstudenten CA-OS voeren in groepen een binnenlands leeronderzoek uit in hun tweede studiejaar. Dit onderzoek duurt drie weken.

De andere prijs gaat naar de Masterstudent met de beste masterscriptie. Masterstudenten CA-OS doen drie maanden veldwerk in Nederland of in het buitenland.