Speckmann-prijzen uitgereikt aan Eline Siebelink en Emilie Röell

Op 21 februari 2011 werden de winnaars bekendgemaakt van de Speckmann-prijzen voor het beste leeronderzoeksverslag en de beste masterscriptie geschreven in het studiejaar 2009-2010.

De winnaar van de Speckmann-prijs voor de beste masterscriptie is Emilie Röell. Haar Engelstalige scriptie is getiteld: “Staying on the road: An existential–phenomenological investigation into the future(s) of young people in Vanuatu". De scriptie is gebaseerd op onderzoek in Oceanië.
De winnaar van de Speckmann-prijs voor het beste binnenlands leeronderzoekverslag is Eline Siebelink. Haar verslag is getiteld: "Elkaars dialect verstaan: Dialect en affiniteit in Emmen, Drenthe, 2010".

De Speckmann-prijzen worden jaarlijks uitgereikt aan bachelor- en masterstudenten Culturele Antropologie en Ontwikkelingssociologie die een uitstekend verslag hebben geschreven n.a.v. etnografisch veldonderzoek. Bachelorstudenten CA-OS voeren een binnenlands leeronderzoek uit in hun tweede studiejaar en meestal in de provincie Drenthe. Dit onderzoek duurt drie weken. Masterstudenten daarentegen doen veldwerk in het buitenland en wel drie maanden lang.