Over 450 dagen… 450 jaar Universiteit Leiden!

Over precies 450 dagen is het zover: op 8 februari 2025 bestaat de universiteit 450 jaar. Dat gaan we natuurlijk vieren met onze medewerkers, studenten, alumni en relaties. In aanloop naar dit bijzondere lustrum maken we alvast samen de top 450. Wie of wat is jouw favoriet?

Het is een mooie traditie om elke vijf jaar ons lustrum te vieren en het 90e lustrum wordt extra feestelijk. Als startschot lanceren we dit jaar op 16 november - 450 dagen voor onze 450e verjaardag - een website over het mooiste van de universiteit in al die jaren. Deze top 450 maken we samen: 450 mensen krijgen de kans om te vertellen wat zij het mooiste of dierbaarste vinden van de universiteit, toen of nu.

Deel je favoriet

Op onze Top 450-website zie je wie of wat uit de rijke geschiedenis van de Universiteit Leiden inzenders het meest inspireert. Dat kan van alles zijn: een bijzondere plek, een markant persoon, een belangrijke ontdekking, een beroemde uitspraak of bijvoorbeeld een interessant voorwerp. Heb je ook een band met de universiteit? Deel je favoriet en wie weet haalt jouw inzending de Top 450.